четвер, 19 червня 2014 р.

Ще один блог про італійську мову. Огляд

Доброго дня, друзі.

Сьогоднішній пост буде мало стосуватись італійської мови. Тим не менш буде вам корисним (я на це сподіваюсь). Не дивлячись на те, що зараз ми не розглядатимемо тему герундія, congiuntivo чи дієслів, ми торкнемось іншого важливого питання - україномовних сайтів про Італію та італійську мову. Мабуть помітили, що їх надзвичайно мало - просто мізерна кількість. Тому влаштовуйтесь зручніше - починаймо.

Блог про італійську мову


Коли вводиш у пошук слова українською - часто знаходиш неадекватні результати російською. Чомусь навіть пошукові системи вирішили, що усі українці знають російську та можуть нею навчатися. Та й самі українці відчаїлися і не пробують створювати власні ресурси у достатній кількості. Бо ж у рунета більше користувачів, відповідно твої статті прочитає більша аудиторія. Але, як на мене, справа не у кількості, а у якості. І у тому, щоб робити свою справу з душею. Тоді і читачі знайдуться.

З такими роздумами я натрапила на україномовний сайт про італійську мову www.italianochefatica.it і дуже зраділа. Перечитала одразу ж купу інформації, а тому зараз можу розказати вам про нього у подробицях.

blog-pro-italijsku-movu
Блог про італійську мову


Що є всередині?


Цьому сайтові трохи більше, ніж рік. І заснувала його дівчина на ім"я Галина. Вона почала вивчати мову та вести блог собі у поміч. Якщо погортаєте сторінки, то зрозумієте, що вона має гарне почуття гумору - не треба далеко ходити, сама назва ресурсу про це говорить.

Отже, сайт ведеться українською мовою, але на додачу до кожної сторінки є переклад на італійську. Це серйозний виклик - писати статті про граматику іноземною мовою. Мені до цього ще ого-го скільки!

blog-pro-italijsku-movu
Італійська мова онлайн

У підтримку ви можете знайти групу у Фейсбуці та сторінку на Гугл+. Зараз без цього нікуди.

Контент (вміст сайту) поділяється на чотири розділи:


Сайт гарно підійде початківцям, що вивчають італійську мову онлайн, оскільки тут є усе про ази: алфавіт, правила читання та вимови; артиклі, рід та число іменника, матеріал про теперішній, минулі та майбутній часи дієслова. І навіть якщо ви не знаєте різницю між andare та venire, то знайдете відповідь.

Не забуваймо й про побутову лексику: як привітатися і попрощатися, купа способів виказати згоду і відмовитись від чогось італійською, висловити байдужість; уже готові набори слів, наприклад, про погодні явища, або класні вирази - на зразок - розказувати дурниці чи то пак з дуба впасти.

Знайдете також безліч інформації про італійські свята та традиції, прислів"я та приказки. А без них - нікуди. Рано чи пізно вони почнуть вам зустрічатись у розмовній мові.

Особливо вразила мене стаття про "канікули" - ну це я її так називаю, а насправді про те чому італійці у серпні зникають з лиця міст і йдуть в підпілля - усі виїжджають на море чи гори.

Як я розумію, Галина цінує мистецтво - музику, живопис та поезію. Цінує місто, де живе. А це прекрасна старовинна Болонья, де панує молодіжний дух студенства. Принаймні мені так здалося. І я лишилася від Болоньї у захваті. Навіть побувала на найвищій її вежі.

А у блозі italianochefatica.it є про вежу стаття. Та не тільки про неї. Історія міста, краєвиди, що потрібно побачити, знакові місця та фестивалі, що потрібно відвідати.

Ходячи по сторінкам блогу, у мене ясне діло з"явилося декілька питань до авторки. Я дуже допитлива, сама по собі;) А якраз вранці прочитала вислів про те, що ми знаходимося в одному листі і в одному вітанні від людей, що нас цікавлять та захоплюють. І що зараз спілкуватися просто, як ніколи. Тому я, не довго думаючи, взяла і написала їй імейла.

blog-pro-italijsku-movu
Група у фейсбуці

Що мене цікавило? 


Привіт, Галино! Кожен з нас полюбляє за кимось спостерігати та приміряти на себе інший стиль життя. Розкажи трохи про себе - де ти народилась, де зараз живеш і чим займаєшся?

О! Я з Новояворівська, чи то пак з Новоєврейська, з того самого звідки Скрябін! ))))) Вивчала економіку в львівському універі, працювала по спеціальності, а потім одружилася і переїхала в Італію. Живу в Болоньї, вивчаю мову і проходжу практику в компанії, яка займається предметами декору для внутрішніх приміщень.

З чого почалося твоє вивчення італійської мови? Якого рівня ти досягла і як багато часу цьому приділяєш?

З чого почалося? Ну, напевно, як у всіх з пісень Челентано! )))))

Ось так і почала вчити італійський алфавіт, а потім помалу і перші слова. Потім закинула, бо «робота-дім-коліжанки». І почала вивчати мову знову коли одружилася і переїхала в Італію в січні 2013. Тут вже вибору не було. ))))

Я пройшла курс італійської в одній з болонських мовних шкіл і за півроку умудрилася скласти іспит на рівень CELI C1. Але я присвячувала майже весь свій час мові, бо мені хотілося вивчити її швидко.

Важко сказати скільки я приділяю італійській часу зараз. Спілкування з оточуючими виключно італійською, книги-газети також, робота над сайтом… ну я б сказала, майже 24 години 7 днів на тиждень! ))))) Але немає більше того фанатизму, який був на початку. Я її більше не вчу, я її вдосконалюю.

Чи допомогло тобі створення сайту вивчити італійську мову?

Я б сказала – постійно допомагає. На сайті я публікую вивчений матеріал (тобто повторюю пройдене) і матеріал який вивчаю. Написання статей італійською – це також постійне навчання. Тому, так, мій сайт, це мій робочий зошит з італійської, до якого я постійно повертаюся.

Як перекладається назва твого сайту?

))))))) Щось на зразок «Яка ж складна ця італійська!»

Власне цю фразу я повторювала постійно поки проходила курс італійської в Болоньї. Так як я ускладнила собі життя - «високий рівень італійської за короткий термін» - то повторювала цю фразу дуже часто!

Звідки така пристрасть до живопису? (це для мене персонально:) І чи це пов"язане з твоїм перебуванням в Італії?

Пристрасть до живопису? Особливої якось пристрасті немає.  Я про нього нічого не знаю, або знаю рівно стільки скільки прочитала. Він мене приваблює візуально і мені подобається розглядати як колись малювали/писали, як змінювалася техніка написання з часом, подобається читати про те, з чого художники робили фарби, і як жовток курячого яйця впливає на яскравість фарб.

В Італії живопис трапляється на кожному кроці, непотрібно навіть в музей ходити чи в галерею, достатньо просто уважно роззирнутися. І це приваблює ще більше. А так як я на сайті публікую те що мені цікаво і те що мені подобається, то і живопису там не бракує. На дилетантському рівні, звичайно!))))

Якби у тебе була можливість почати вивчення мови з початку - що б ти НЕ робила? І що зробила б у першу чергу?

Я б однозначно не повторила експеримент з рівнем італійської від А1 до С1 за 6 місяців. НІКОЛИ! Натомість я б присвятила більше часу роботі над помилками і вдосконаленню розмовної мови: часто ми говоримо італійською, вживаючи типові українські звороти чи способи побудови фраз. Так от, я б краще з самого початку зайнялася вивченням типових конструкцій в італійській мові.

Велике дякую за відповіді. Мене багато читають початківці. Яку основну пораду ти можеш їм дати? Що побажати?

Основна помилка початківців, усіх без винятку, це зупинятися на якомусь певному рівні вивчення мови. Це такий невидимий бар'єр, який у всіх трапляється і який важко побороти.

Переважно в такі моменти потрібно або знайти викладача, або змінити стиль навчання чи змістити акценти в навчальному процесі, або зробити паузу (але не закинути!!!).

Так от, я хочу побажати, не зупинятися, коли ви опинитеся перед таким бар'єром, не викидати на вітер усі ті зусилля, які ви вклали у навчання, а знайти правильний спосіб його подолання.

І ще, окрім граматики, читайте художні книги. Там ви знайдете живі приклади того, що ви прочитали в підручнику. Запишіться в бібліотеку, в читальний клуб при бібліотеці і викладачами у вас будуть італійці – носії мови! Якщо у вас немає такої можливості, то записуйтеся в італійські групи за інтересами у фейсбук, таким чином ви зможете спілкуватися на цікаві теми італійською. Спочатку буде складно, але з часом звикнете.

Ну і відео та аудіо. Тут вам знову допоможуть бібліотеки, facebook та youtube.
In bocca al lupo!

***

Ось така Галина, отакий корисний сайт. Шукаючи для себе нові ресурси з вивчення італійської мови, загляньте до неї на italianochefatica.it. Обов"язково знайдете щось до душі.

Якщо ви читаєте статті не для того, щоб просто провести час, а ще й "витягти зі свого читання" певну користь - задайте Галі питання - і вона вам обов"язково допоможе. Якщо спитаєте у її групі у фейсбуці - відповість особисто;)

В свою чергу, я обіцяю вам багато нових інтерв"ю, оглядів на підручники, сайти, ну і звичайно уроків італійської мови онлайн.

На останок таке: не рвіться охопити усе одразу. Робіть один крок за раз. Один крок щодня. І за декілька місяців результат вас приголомшить.

Буду дуже вдячна, якщо ви зробите репост на цю статтю в одну із ваших соціальних мережей, і тим самим допоможете просуванню україномовних ресурсів в мережі.

Щоб бути в курсі всіх подій - підписуйтесь на нашу сторінку у Фейсбук, ВконтактіГугл+ або Твіттер. Тоді ви отримуватимете свіжі пости прямо у стрічці своїх новин.

Сіао!

Схожі статті:

Немає коментарів:

Дописати коментар